Thursday, September 22, 2011

Tutorial Pakai Shawl?


Assalam and hye kawan-kawan...

Actually kan, dulu kan, saya tak suka pakai selendang tau. Oh okay, shawl adalah perkataan yang lebih glemer daripada selendang. Sebab muka saya nih moolat, maka bila pakai shawl bertambah-tambah moolat nye. Tengok orang lain pakai memang cun melecun tapi sendiri yang nak try, baik tak payah.

*Nak kahwen dulu pun punya susah nak cari tudung awning yang sesuwai ngan muka*

Saya pun tak suka jugak tudung awning tu...atas reason yang sama. Muka nampak moolat. Dulu kan, saya suka bertudung bawal je you all...rasa macam sesuai jer ngan muka i nih. Tapi satu kelemahan tudung bawal nih, kena iron kalau nak pakai. kalau tak iron memang akan menjadi buah mulut orang. Wahaha maksudnya sangatlah malu kalau pakai tudung kedut seribu.

*See...me dolu2...bertudung bawal je you all...*

Lepas tu kan, dengan teknologi canggih sekarang nih kan, dengan tudung pelbagai fesyen menarik kan, mau la jugak nak try test. Tapi, ada syaratnye. Kalau pakai tudung awning tu, saiz awning tu mesti panjang, supaya dapat cover pipi i nih. Memang demand. Susah giler nak jumpa yang sesuai, adalah a few je yang ngam. Sebab tu lah saya buat sendiri tudung, haaa senang leh sesuai ngan muka kan.

Then, nak pakai shawl pun ada syaratnye jugak. Wahhh kau main syarat2 pulak. Pakai shawl, mesti ada inner neck dalam dia. Tak kisahla ada awning ataupun tak. Gituuuuuu. Aduhh panjang nye bebelan ku, belum masuk isi utama lagi.

Dipendekkan cerita, saya biasa pakai shawl gaya sama aje lah. Try-try sendiri. Sekali dua je tengok video tutorial, tapi biasanya tengok orang pakai dan fikir sendiri camne dia lilit. Sebab tu kalau you all tengok gaya i pakai sama jer...malas nak tukar-tukar style. Yang penting, depan harus tutup maaaa.

Pastu kan, ada seorang pembaca setia (wahh setia ker? :P) blog ini, iaitu Deela...komen kat entry minta saya buatkan tutorial pakai shawl macam saya pakai masa Jamuan Raya Ofis tu..auwww segan i. Actually i ni pemalu...suara pulak tak sedap...malu la nak buat vlog tutorial pakai shawl tu...hurmmm. Kalau amik gambar je nanti boleh paham ker? Hehe kalau tak pun leh je search kat YouTube...mesti berlambak kan...sorry ek dear...tapi kan, kalau nak jugak, saya akan pikirkan lapanploh kali nanti ya... =)

*Hah...inilah dia komen cik Deela tu...thanx ye yunk! Wahh terus yunk2 tau...*

1 comment:

Wawa Tasliman said...

ha buat lah tutorial.. wawa nak belajar gak pakai shawl macam tu.. :)