Thursday, April 3, 2014

Putrajaya Hot Air Balloon 2014

Ini cerita hari Ahad lepas...Putrajaya ada event Hot Air Balloon...tiap tahun ada...dulu2 pernah pergi...tapi belum pernah bawak Zahra datang sini...

So kali nih nak la bawak Zahra tengok belon besar...pergi pun last day...dah pukul 6pm...memang dalam jadual dia pukul 7 pagi dan 6 ptg baru belon bersedia nak naik.

Ramainye manusia hari last tu...huhu...nasib baik dapat gak parking...



Tengok Zahra excitednyeeee...sebelum nih dia main belon kecik2 jer...sekarang nah tengok belon besar! =)




Sampai dalam pukul 6.30...dah senja...belon2 nih pun sedang ditiup...jenuh nak tunggu belon ni penuh dan boleh terbang...





Yeayyy...ada dalam 3 bijik belon dah berjaya naik! Bila naik jer orang semua tepuk tangan. Hehe. MC dia la yang bersungguh suruh orang tepuk tangan. Hiks.





Ada satu belon yang sangat cute! Belon bentuk aiskrim cornetto. Tapi dia terbang ke aras satu lagi so tak dapat nak snap gambar. Huhu. Masa nih Zahra baru bangun tidur.





Tunggu belon2 lain sedang ditiup gas...aduiii lambatnye...dah kembong, kempis balik....





Ko tengok manusia ramai ke tidok. Pack hokeh! 





Kitorang lepak sini jer. Malas nak berasak2 gi depan sekali. Diorang siap panjat2 lagi apa yang boleh dipanjat. Siap bermonopod bagai.





Perghhh tetiba ada belon motorbike beb! Besar giler kot. Paling cool sekali.






Gambar nih saya copy dari FB Perbadanan Putrajaya...cantik kan.


Tapi yang kecewanya...dah maghrib, takde belon dah yang terbang...sebab dah nak magrib kan...so dia just isi2 gas bagi berdiri camtu jerr... Dah magrib terus blah balik...takpela yang penting Zahra dapat tengok belon besar! Hehehe...






1 comment:

Chekgu Azrine said...

Syiok org2 putrajaya dkt je nk p kan...untung!!